Continuă investițiile în drumurile din România, conform ministrului Sorin Grindeanu:
„Evoluție foarte bună pe șantierul Lotului 4 (Pantelimon-Glina) al #A0 Nord !
Constructorul român a avansat cu lucrările la podul Cernica (1.300 m), cea mai dificilă structură de pe acest lot, construită într-o arie protejată.
Forajele pentru fundațiile podului, care se execută în prezent, trebuie încheiate până la finalul lunii martie 2025, potrivit condițiilor din Acordul de Mediu.
Stadiul fizic pe întregul șantier a ajuns la 30%. Dacă antreprenorul va rămâne la fel de bine mobilizat, este posibil ca în această toamnă să se circule pe toți cei 4,47 km ai acestui lot, deși termenul contractual este primăvara anului 2026.
Acest lot va asigura conexiunea dintre semi-inelul nordic al A0 (Autostrada de Centură București) și #A2 (Autostrada Soarelui).
Durata contractului (finanțat prin PT) este de 30 luni (din care 12 luni proiectare și 18 luni execuție), iar valoarea este de 312,63 milioane de lei (fără TVA).”
Tot Sorin Grindeanu a mai afirmat: „A fost emisă Autorizația de Construire pentru Secțiunea 3 (Leghin-Târgu Neamț) a Autostrăzii Târgu Mureș-Târgu Neamț (tronson al #A8).
Lucrările se vor desfășura pe teritoriul unităților administrative Vânători – Neamț, Agapia, Târgu-Neamț, Grumăzești, Petricani, Urecheni, Timișești, Păstrăveni (județul Neamț) și pe raza unității administrative Moțca (județul Iași).
Secțiunea Leghin-Târgu Neamț, în lungime de 29,9 km, trebuie finalizată anul viitor (2026).
Contractul (finanțat prin #PNRR) are o valoare de 1,56 miliarde de lei (fără TVA) și este derulat de un constructor român.
Pe traseul acestei noi secțiuni de autostradă vor fi construite inclusiv 13 poduri, două viaducte, 8 pasaje și un Centru de Intreținere și Coordonare (CIC).”
Ionuț Catrina
sursa